ព័ត៌មានថ្មីៗ:“ជ្រោងទង់​ដ៏​មហិមា​ សម្រេច​សុបិន​ដ៏​មហិមា​”ស៊ី ជីងភីង ៖ ការប្រកាន់ខ្ជាប់នូវជំនឿទុកចិត្តខាងវប្បធម៌ គឺជា ចំណុចដ៏សំខាន់មួយយុទ្ធសាស្រ្ត "ខ្សែក្រវាត់មួយផ្លូវមួយ" ត្រូវបានលោក ស៊ី ជីនភីង បានគ្រោងស្ថាបនាបន្ទាប់ពី សមាជបក្សកុម្មុយនិស្តចិនលើកទី១៨ ដែលបានកន្លងផុតទៅពង្រឹងមូលដ្ឋានសុខភាពល្អប្រសើរ របស់ប្រទេសចិន ដើម្បីសម្រេចការធ្វើឲ្យ ប្រជាជាតិចិនងើបឡើងវិញអង្គការភ្លែនអន្តរជាតិ និងក្រសួងអប់រំ បំពេញក្តីស្រម៉ៃកុមារីមកពីជនបទឲ្យធ្វើជាអ្នកដឹកនាំ
ការថែទាំសុខភាព មាត់ធ្មេញរបស់លោកអ្នក
ចេញផ្សាយ  ៤-សីហា-២០១៦    ដោយ : SengChhay

មាត់ធ្មេញ គឺជាផ្នែកមួយយ៉ាងសំខាន់របស់មនុស្ស ជាពិសេសយើងប្រើប្រាស់ក្នុងជីវភាពប្រចាំថ្ងៃ។ យើងប្រើប្រាស់វា សម្រាប់ទំពាអាហារ ការញញឹម ការទំនាក់ទំនង និងការបង្ហាញក្តីស្រលាញ់ តាមរយៈការថើបជាដើម។ បើធ្មេញសំខាន់បែបនេះ តើត្រូវធ្វើដូចម្តេចដើម្បីរក្សា វាឲ្យមានសុខភាពល្អ?

១. របបអាហារ និងទម្លាប់គួរជៀសវាង

- សូមកុំបរិភោគអាហារប្រភេទសាច់ច្រើនពេក គួរពិសារបន្លែជំនួសវិញ និងការដុសសំអាតធ្មេញ អោយបានទៀងទាត់ និងត្រឹមត្រូវតាមលក្ខណៈបច្ចេកទេស (២ ទៅ ៣ដងក្នុងមួយថ្ងៃ បន្ទាប់ពីការបរិភោគអាហាររួច 20 ទៅ 40នាទី)

- របបអាហាររបស់កុមារវិញ គឺពិតជាលំបាកក្នុងការគ្រប់គ្រង ពីព្រោះក្មេងៗចូលចិត្តញ៉ាំអាហារណា ដែលមានជាតិស្ករស្អិត ឧទាហរណ៍ៈ ដូចជា ស្ករគ្រាប់ សូកូឡា ជាដើម។ ដោយពិបាកហាមឃាត់ ដូចនេះមាតាបិតាគួរយកចិត្តទុកដាក់បំផុត ចំពោះការកាត់បន្ថយប្រភេទអាហារបែបនេះ និងត្រូវជម្រុញឲ្យកូនៗដុសសំអាតធ្មេញ ក្រោយពួកគេបរិភោគ ចំណីអាហារទាំងនោះរួច។

- មានទម្លាប់មួយចំនួនដែលគួរជៀសវាង៖
ប្រើប្រាស់ប្រភេទច្រាសដុសធ្មេញ ដែលមានសសៃរឹង
ការដុសសង្កត់ទៅលើធ្មេញខ្លាំងពេក
ទម្លាប់ បៀម ឬខាំរបស់ប្រើប្រាស់ដែលរឹង ដូចជា ប៉ិច ខ្មៅដៃ រឺដុំទឹកកកជាដើម ដែលបណ្តាលអោយធ្មេញ ទទួលរងនូវសំណឹក

២.ប្រការគួរអនុវត្តន៍ដើម្បីទទួលបានសុខភាពមាត់ធ្មេញ

- ជ្រើសរើសប្រភេទច្រាសដុសធ្មេញអោយបានត្រឹមត្រូវ
- ជ្រើសរើសប្រភេទថ្នាំដុសធ្មេញដៃលមានជាតិ Fluoride ដែលជួយអោយធ្មេញស រឹងមាំ និងជួយការពារជម្ងឺពុកធ្មេញ, ស្រៀវធ្មេញ និងការរលាកអញ្ចាញធ្មេញ
-ប្រើប្រាស់ខ្សែអំបោះទាក់ (Dental Floss) ដើម្បីសំអាតចំណីអាហារ ដែលជាប់នៅចន្លោះធ្មេញ និងក្រោមអញ្ចាញធ្មេញ យ៉ាងតិច ២ ដងក្នុងមួយថ្ងៃ 
-ប្រើប្រាស់ទឹកខ្ពុលមាត់យ៉ាងតិច ២ ដងក្នុងមួយថ្ងៃ ដើម្បីសម្លាប់មេរោគ ដែលបង្កអោយរលាកអញ្ចាញធ្មេញ ជាពិសេសជួយអោយខ្យល់ ដកដង្ហើមស្រស់ថ្លា 
-ជួបទន្តបណ្ឌិត ដើម្បីពិនិត្យពិគ្រោះ អំពីបញ្ហាសុខភាពមាត់ធ្មេញរបស់លោកអ្នកឲ្យបានទៀងទាត់ ៦ខែម្តង។ លើសពីនេះលោកអ្នកក៏ត្រូវធ្វើការសំអាតធ្មេញ (Scaling) យ៉ាងហោចណាស់ ៦ខែម្តង៕

ត្រលប់ក្រោយ >>